Ekonomi

Tesla’dan araç fiyatlarında bir indirim daha

Tesla Inc., ikonik elektrikli araçlarına yönelik azalan talebi desteklemek için ABD’deki Model S ve X fiyatlarını bu yıl üçüncü kez düşürdü.

Tesla CEO’su Elon Musk, kar marjlarından ziyade hacmi takip etme sözü verdi. Şirketin amiral gemisi olarak bilinen Model S sedan, geçen ayın fiyatından 5.000 $ indirimle şimdi 84.990 $ başlangıç ​​fiyatıyla satışa sunulacak. Aynen, Model X ayrıca 5.000 $ indirimle 94.990 $ başlangıç ​​fiyatıyla satışa sunulacak.

İndirimler, otomobil endüstrisinin yüksek enflasyon ve yükselen faiz oranlarıyla mücadele ettiği ve yeni araç alımlarını giderek daha maliyetli hale getirdiği bir dönemde geldi. Araçlarını doğrudan tüketicilere satan Tesla, satış fiyatlarında düzenli olarak ince ayarlamalar yapıyor. Elektrikli araç devi şu anda Model S, X, 3 ve Y’yi üretiyor.

Şirketin Ocak ayı kar davet toplantısında Musk, “Fiyat gerçekten değerli. Tesla aracı almak isteyip de buna gücü yetmeyen çok kişi olduğunu düşünüyorum. Bu nedenle bu fiyat değişiklikleri gerçekten çok büyük bir fark yaratıyor. ortalama tüketici için fark.”

Tesla, yılın ilk çeyreğinde dünya çapında 422.875 araç teslim etse de bunların sadece 10.695’i S ve X modeliydi.

daha fazla indirim

Tesla’nın web sitesine göre, Model 3 sedan ve Model Y spor arabalarının fiyatını 1.000 $ ve 2.000 $ düşürdü ve iki modelin başlangıç ​​fiyatlarını 41.990 $ ve 49.900 $ ‘a düşürdü. Ayrıca giriş seviyesi Model Y’nin yeni bir versiyonunu ekledi.

Bu yılın başlarında Çin’de fiyatları düşüren ABD’li otomobil üreticisi, dünyanın en büyük yeni güçlü araç pazarında bir fiyat savaşını tetikledi. Çin Binek Araç Derneği tarafından Salı günü yayınlanan ön bilgilere göre Tesla, Mart ayında Şangay fabrikasından toplam 88.869 araç sevk etti.

Temel bir Model 3’ün 229.900 yuan’dan (33.400 $) ve bir Model Y’nin 261.900 yuan’dan (38.086 $) başladığı Çin’de üretilen araçlar için önemli bir fiyat eşitsizliği devam ediyor.

Tesla, küresel elektrikli araç satışlarında diğer otomobil üreticilerini geride bırakmaya devam ederken, BloombergNEF ve Berkshire Hathaway’deki analistler, şirketin Çin’in BYD’sinden her zamankinden daha zorlu bir rekabetle karşı karşıya olduğunu ve meydan okunacağını tahmin ediyor.

Yatırımcıların alışık olduğu oranlarda büyümeye devam etmek için Tesla’nın hızlanması gerekeceği fiyatlanıyor. Şirket, geçen yıl araç teslimatlarında yıllık ortalama yüzde 50 artış sağladı. altında kaldı ve bunun yerine yüzde 40 büyüdü. İlk çeyrekte büyüme oranı yüzde 36’ya geriledi.

camolukajans.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu